A gépjárműlopás elleni védekezés problematikájával ma már jóformán minden kocsitulajdonos találkozik. A tulajdonosok aggodalma nem alaptalan, hiszen a járművek ajtajainak és csomagtereinek hagyományos kulcsos-kilincses zárait egy gyakorlott autótolvaj szinte gond nélkül hatástalanítja: a zárhenger kihúzásával könnyűszerrel és rövid idő alatt tudják feltörni a gépkocsikat, de nagyon gyorsan be tudnak jutni a járművekbe az ablaküveg betörésével is.
A legtöbb tulajdonos különböző riasztó berendezésekkel és/vagy bénító rendszerekkel próbálja felvenni a harcot az illetéktelen behatolók ellen. A riasztó berendezések a gépjárműbe beépített relék, érzékelők, kapcsolók segítségével érzékelik a behatolást vagy az elmozdítási kísérletet, és akusztikus és/vagy vizuális jelzéssel hívják fel a figyelmet a feltörési kísérletre. A bénító rendszerek pedig mozgásképtelenné teszik a gépjárművet az üzemanyag ellátó rendszer működésének vagy a motor indításának a megakadályozásával. Teljes biztonságot azonban egyik módszer sem tud nyújtani.
Problémát jelenthet ugyanis, hogy a riasztó berendezések, illetve a bénító rendszerek központi egységei általában a motorházban vannak elhelyezve, a motorháztetők pedig az utastérből viszonylag könnyen, még akár roncsolás nélkül is felnyithatók. Így a gyakorlott tolvajok az érzékelők jeleit vevő, és a riasztási és/vagy bénítási jeleket vezérlő központi egységeket könnyedén hatástalanítani tudják.
A motortérzár megnehezíti a riasztó, a bénító, a gyújtásvezérlő motorháztérbe helyezett központi vezérlőegységeihez való hozzáférést. Működésének lényege, hogy szabadonfutóvá teszi a nyitókar és a zár kapcsolatát, így bezárja a motorházat. Ha a riasztót kikapcsoljuk, a nyitókar és a motortérzár kapcsolata helyre áll, és a motortér nyitás ismét működni kezd.
A P04 – P05 elektromechanikus motorháztetőzár az alábbi esetekben nyújthat védelmet: Minden olyan 12V-os, benzin, diesel, vagy gáz üzemű személy vagy haszongépjárműnél használható, amelynek a motorháztető zárjának (függetlenül, attól hogy a gépjármű orr vagy far motoros) a nyitását húzó bowden biztosítja, akár merev a bowdenszál akár sodrott.
A SzimTech P04 motortérzár a nyitókar és a motorháztetőzár közé a nyitóbowden megszakításával, a tartozékként szállított tartókonzol segítségével - típus adta lehetőségei szerint - a zárhídra vagy a doblemezre van szerelve. A motortérzár egy szabadonfutó szerkezet, amely a gyújtáskapcsoló bekapcsolásakor és/vagy a riasztóberendezés kikapcsolásakor áram alá kerül, és a reteszelő csap mozgatóelemének - a nyitókar megmozdításának pillanatában - feszültséget ad, összereteszeli a szabadonfutó elemeket, tehát a nyitókar kényszerkapcsolatba kerül a zárral, így a motortér rendeltetésszerűen nyitható lesz. Az motortérzár csak a nyitókar meghúzásakor, a riasztóberendezés kikapcsolt és/vagy a gyújtáskapcsoló bekapcsolt állapotában vesz fel áramot, összesen 130-140 mA-t. Ez az áramfelvétel azonban megszűnik a kar elengedésével. A riasztóberendezés bekapcsolásakor és/vagy a gyújtáskapcsoló kikapcsolásakor a motortérzárba épített kapcsoló áramellátása megszűnik, ezért a nyitókar meghúzásakor nem tud létrejönni a nyitókar és a zár közötti kényszerkapcsolat, így a motorháztető nem lesz nyitható. Ebben az állapotban a motortérzár nem vesz fel áramot. Vezérlési meghibásodás vagy akkumulátor lemerülés esetére a beszerelőnek gondoskodnia kell vész megtáplálásról.
A SzimTech P05 típusú motortérzár a nyitókar és a motorháztetőzár közé a nyitóbowden megszakításával, a tartozékként szállított tartó konzol segítségével a típus adta lehetőségek szerint a doblemezre vagy a zárhídra van szerelve. A motortérzár egy olyan szabadonfutó szerkezet, amely a szabadonfutó elemeket állandóan összereteszelt állapotban tartja, így a motorháztető nyitható állapotban van. A riasztóberendezés bekapcsolásakor és/vagy a gyújtáskapcsoló kikapcsolásakor áram alá kerül a motortérzárba épített kapcsoló, a nyitókar megmozdításának pillanatában a reteszelő csap mozgatóelemének feszültséget ad, ami hatására megszűnik a szabadonfutó elemek összereteszeltsége, tehát megszűnik a nyitókar és a motorháztetőzár kényszerkapcsolata és a zár nem lesz nyitható. A kapcsoló elveszi a feszültséget a reteszelő csap mozgatóelemétől, ha a nyitókar alaphelyzetbe kerül, és a szerkezet visszaáll alaphelyzetbe. A gyújtáskapcsoló bekapcsolásakor és/vagy a riasztóberendezés kikapcsolásakor megszűnik a motortérzárba épített kapcsoló áramellátása, a zár és a nyitókar kényszerkapcsolata megmarad, így a zár üzemszerűen nyitható lesz. A motortérzárnak áramfelvétele csak a nyitókar meghúzásakor, a riasztóberendezés bekapcsolt és/vagy a gyújtáskapcsoló kikapcsolt állapotában van. A motortérzár összesen 130-140 mA áramot vesz fel, viszont a kar elengedésével az áramfelvétel megszűnik. Az motorháztető nyitható marad az akkumulátor lemerülése vagy a vezérlés bármilyen meghibásodása esetén is.
SZÉKHELY
2315 Szigethalom, Gárdonyi Géza utca 51/B
ELÉRHETŐSÉGEK
E-mail: valtozarkozpont@gmail.com
Telefonszám: 06-30-311-1199
HASZNOS OLDALAK
KÖVESS MINKET